nia nicci is having chloe cherry on her top.sex slide your hard cock between my tiny little feet.
mature housewife in stockings gets her. xxvideos.one
https://smellslikeafish.com

Ushawan dinasihat jangan salah guna istilah Francais

3 APRIL : Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna (KPDNHEP) telah mengenal pasti terdapat kegiatan sesetengah usahawan yang menyalahgunakan istilah francais dan jualan langsung sebagai jalan mudah untuk mengembangkan perniagaan mereka.

Timbalan Menterinya, Datuk Rosol Wahid berkata, walaupun aduan yang diterima tidak banyak, namun KPDNHEP memandang serius masalah tersebut.

Beliau turut mengesahkan sebahagian pelaku telah pun dikenakan tindakan menurut Akta Francais 1988 serta Akta Jualan Langsung dan Skim Anti-Piramid 1993.

“Begitu juga dengan francaisor yang menekan francaisi mereka. Jadi, jika ada masalah yang timbul termasuk perjanjian yang tidak ditunaikan, segera laporkan,” katanya kepada media selepas merasmikan program Industri Francais dan Jualan Langsung, Kempen Beli Barangan Malaysia KBBM) dan Program Jualan Malaysia (PJM) 2021 peringkat negeri Melaka, hari ini.

Dalam pada itu, berhubung kebimbangan usahawan untuk menceburi bidang francais disebabkan kos yang tinggi, beliau memberitahu pelaksanaan program Pembangunan Francais Makro dilihat boleh mengatasi isu itu, khususnya bagi golongan B40 dan M40 yang berhasrat menceburi sektor berkenaan.

Justeru, beliau menggesa mereka yang berminat merebut peluang berkenaan memandangkan setakat ini terdapat 11 jenama francais yang menawarkan pakej mikro dan mampu milik, seperti Arjuna Village, Ani Sup Utara, Taska Bonda Mama, KopieSatu, MD Putu Bambu World dan Ayam D’ Penyet.

“Kita telah mengadakan perbincangan bersama pemain industri yang berpotensi untuk menawarkan pakej francais mampu milik yang relevan bernilai RM100,000 ke bawah dan francais mikro bernilai RM50,000 ke bawah.

“Inisiatif ini akan mewujudkan peluang pekerjaan kepada golongan B40 dan M40 di samping menjana pulangan keuntungan kepada francaisor,” katanya.

Sementara itu, berkenaan program jelajah francais berskala kecil Franchise Bay yang dilancarkan semalam, beliau berkata, program bertujuan memberi pendedahan tentang sistem perniagaan francais yang wujud di negara ini.

“Setakat ini terdapat 1,091 jenama francais yang berdaftar dengan 700 daripadanya adalah jenama tempatan.

“Kementerian menyasarkan sekurang-kurangnya 30 potensi francaisi baharu dengan nilai potensi pelaburan sebanyak RM7.5 juta pada pameran Franchise Bay sepanjang tahun ini yang juga akan diadakan di Terengganu, Johor, Pahang, Selangor, Kedah dan Sarawak,” katanya.

Get real time updates directly on you device, subscribe now.